C/C++ Challenge by Dekimo

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Timeframe:
From 24/09/2018 to 02/11/2018

Challenge closed !

Time to complete:
Maximum 900 seconds
Number of questions:
18
Bonus available:
  • Double my chances
  • Ask the challengers
  • Ask a friend
First prize:
  • 1st Place: DJI Spark mini drone with integrated camera and remote (combo) (500€ value)
  • Other finalists: Coolblue vouchers (50€ value)
INVITE PEOPLE
9 + 0 =
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C/C++ Challenge by Dekimo
Description: 

The Dekimo C/C++ Challenge is a contest designed to inspire creative and enthousiastic C/C++ Students & Professionals located in Belgium.

The first round is played online. The students and the professionals will compete in separate leagues so that everyone gets a fair chance in competing to be crowned as Belgian C/C++ Champion.

Registration is free and open during the entire duration of the Challenge (6 weeks, September 24 till November 2, 2018).

At the end of the online round, the top 20 players will be invited for the finals.

  • The 10 best Professionals
  • The 10 best Students

The finals will take place on Thursday, November 15, 2018 starting at 18:30 at the EDITx headquarters in Brussels (more details will follow).

The finals are intended to determine the top player in each league. Of course, there are cool prizes to be won that all have to do with smart electronics (a nifty drone for the winner in each league, and a nice voucher for the runners-up!)

De Dekimo C/C++ Challenge is een wedstrijd bedoeld voor creatieve en enthousiaste C/C++ studenten en professionals in België.

De eerste ronde wordt online gespeeld. De studenten en professionals spelen tegen elkaar in aparte competities zodat iedereen een faire kans krijgt om zich in zijn competitie tot Belgische C/C++ kampioen te mogen kronen!

Inschrijven is gratis, en kan gedurende de hele looptijd van de Challenge (6 weken, van 24 september tot 2 november 2018).

Op het einde van de online ronde zullen de top 20 spelers uitgenodigd worden voor de finale:

  • De 10 beste Professionals
  • De 10 beste Studenten

De finale zal plaatshebben op donderdag 15 november 2018 vanaf 18:30 op het hoofdkwartier van EDITx in Brussel (meer details volgen nog).

Het is de bedoeling van de finale om de beste in elke competitie over te houden. Uiteraard zijn er leuke prijzen te winnen die alle iets te maken hebben met slimme elektronica (een super drone voor de winnaar in beide categorieën, en een leuke voucher voor de runners-up!)

Le Dekimo C/C++ Challenge est un Challenge fait pour inspirer des Etudiants & Professionnels C/C++ créatifs et enthousiastes résidant en Belgique.

Le premier tour de la compétition est joué en ligne. Les étudiants et les professionnels jouent dans deux divisions séparées afin que chacun ait une chance équitable d’être couronné Champion de Belgique C/C++.

L’enregistrement est gratuit et est ouvert sur toute la durée du Challenge.

A l’issue du tour joué en ligne, 20 finalistes seront invités à la finale.

  • Les 10 meilleurs Professionnels
  • Les 10 meilleurs Etudiants

La finale aura lieu le 15 novembre 2018 à partir de 18:30 dans les bureaux de EDITx à Bruxelles (plus de détails à suivre).

À l’issue de la finale la première place sera annoncée. Et évidemment, il y a des prix vraiment top, ayant tous un lien avec l’électronique intelligente, à gagner (un super drône pour les deux gagnants et des chouettes vouchers pour les autres finalistes!)

Members of the jury & Generous Contributors of this challenge:

Geert Adriaens
General Manager at Dekimo Experts
Sébastien Combéfis
Lecturer at ECAM
Samuel Cremer
Benoit Donnet
Associate Professor at Université de Liège
Rudi Giot
Professor at ISIB
Marc Gregoire
Founder of the Belgian C++ Users Group & Software Architect at Nikon Metrology
David Hauweele
PhD student (FRIA) at Université de Mons
Rodrigo Manzanares
Embedded SW Engineer at Dekimo Experts
Peter Mullens
Firmware Engineer at Dekimo Experts
Anne Rousseau
Professor at ESI-HE2B
Lars Struyf
Luc Vandeurzen
Head of Computer Science Technology TC, Group T Leuven Campus at Ku Leuven
Nicolas Vansteenkiste
Professor at ESI-HE2B
Terms and Conditions: 

Scores calculation and Jokers

You will have 15 minutes to give the correct answer to 18 questions. The questions will be multiple-choice (never more than 4 choices maximum) with  only one good answer. The questions will be provided by specialised academics and professionals, who will also be the jury of the Challenge.

The online test contains a maximum of 18 questions with 3 levels of difficulty and an associated score of 1, 2 or 3 points, if answered correctly.

  • 7 easy questions, 1 point
  • 7 medium questions, 2 points
  • 4 difficult questions, 3 points

A wrong answer results in a score of minus 1, irrespective of the level of the question. When you skip a question, you win nor lose points. The total score will be the cumulative score of all questions answered within the set timeframe of 15 minutes.

The contest allows the usage of three ‘jokers’

  • The "Double my chances", forcing the online test to take out half of the possible answers to a question
  • The "Ask the challengers", where the percentage of the other challengers choosing each answer is displayed to you and
  • The "Bonus question/Ask a friend", in which the challenger sends a bonus question (after the regular 15 minutes) to a friend in the course of the 6-week Challenge. The friend provides the answer and the score is adapted with the result.

Results, Data privacy & Information Sharing

The details of your score and your ranking will only be released in your userboard at the end of the Challenge so that the answers cannot be shared among players during the Challenge.

The Challenge runs on a secure platform managed by EDITx.

The following personal data about the participants will be collected by EDITx: first name, last name, address, date of birth, email, telephone/mobile number and Linkedin profile (if present). Personal data are used for the following purposes:

  • To monitor the competition process (to see if everything runs according to the rules)
  • To analyse and optimise EDITx
  • To set up the statboard & leaderboard at the end of the Challenge

EDITx shares the personal information of the participants (last name, first name, mobile and email) with, and only with the the company Dekimo, the members of the jury, and any governmental agency or authority in Belgium, should they request it (in case of irregularities).

Dekimo, the sponsor of the Challenge will use this information for the following purposes:

  • To contact all participants to share Challenge results
  • To contact the top participants to invite them for the finals
  • To contact participants about future intern or job opportunities

Dekimo is a well-known electronics and software services supplier, mainly active in Belgium and the Netherlands. With more than 275 engineers, it consists of design houses for electronics and software development, a consultancy service (Dekimo Experts), a PCB layout service, a prototype service, a PCB manufacturing facility, and a full-blown testlab (EMC, LVD, CE,…). In other words, Dekimo can cover the whole process of electronics and software solution development. Its customers represent a wide range of sectors: networks & telecom, transport (land, water, air, space), healthcare, (e)banking, security, defense, home automation, audio/video devices, consumer & professional electronics.

For more information about Dekimo, please visit the website:  www.dekimo.com.

Qualification and Disqualification

We really do not want to disqualify you, but sadly we will have to, if we notice problems with the following rules or behaviour:

  • Participants must be over 18 years old and be residents in Belgium to be invited to the finals and to be able to win the prizes.
  • Only one registration per person (using only one profile per person) is authorized
  • The participant can only compete in his own name and not for someone else.
  • Personal information of the participant may be checked through different sources. Personal information must be accurate. Inaccurate or false information given by the participant will nullify the registration or entail the loss of any prize.
  • Communicating and/or publishing any kind of sensitive data, questions or solutions in relation with the Challenge, and sharing this information directly or indirectly with any other contestant before the Challenge has been closed
  • Attempting to damage the website or taking actions that may have a negative impact on the normal process/operating procedure of the Challenge. Incidentally, this may also be considered as a legal violation, and the organizer reserves the right to initiate a legal procedure and claim damages before the court
  • Taking any action in violation of the copyrights/IP that belong to the authors of the questions, the members of the jury, and the EDITx IT educators community

Berekening van de scores en jokers

Je krijgt 15 minuten om 18 vragen te beantwoorden. Het zijn multiple-choice vragen met een maximum van 4 mogelijke antwoorden, en altijd maar één goed antwoord. De vragen worden opgesteld door gespecialiseerde academici en professionals, die ook in de jury van de Challenge zetelen.

De online test heeft dus maximum 18 vragen, met 3 moeilijkheidsgraden en een bijhorende score (1, 2 of 3 punten):

  • 7 makkelijke vragen, 1 punt
  • 7 middelmatige vragen, 2 punten
  • 4 moeilijke vragen, 3 punten

Er is een strafpunt (min 1) in geval van een fout antwoord (ongeacht de moeilijkheidsgraad van de vraag). Als je een vraag overslaat, win of verlies je niets. De totale score is de som van de scores voor alle antwoorden die binnen de vooropgestelde 15 minuten gegeven zijn.

De wedstrijd biedt 3 mogelijke "jokers" aan:

  • "Verdubbel mijn kansen", waarbij het aantal mogelijke antwoorden voor een vraag gehalveerd wordt
  • "Raadpleeg de concurrentie", waarbij je voor ieder antwoord ziet hoeveel van je concurrenten het antwoord gekozen hebben (percentsgewijs)
  • "Bonusvraag/Vraag-een-vriend", waarbij je na de reguliere speeltijd een vraag naar een vriend mag sturen (en dit zolang de wedstrijd loopt). De vriend bezorgt het antwoord, en je score wordt aangepast met het resultaat.

Resultaten, gegevensbescherming & gegevensdeling

Details van je score en je rangschikking kan je pas zien in je user board op het einde van de Challenge, zodat de antwoorden niet gedeeld kunnen worden gedurende de Challenge.

De Challenge loopt op een beveiligd platform dat beheerd wordt door EDITx.

Volgende persoonlijke gegevens van de deelnemers zullen verzameld worden door EDITx: voornaam, naam, adres, geboortedatum, email, telefoon/gsm en LinkedIn profiel (indien aanwezig). Persoonlijke gegevens worden voor volgende doeleinden gebruikt:

  • Om het wedstrijdverloop op te volgen (zien of alles volgens de regels verloopt)
  • Om EDITx te analyseren en optimaliseren
  • Om het stat board & leader board op te maken op het einde van de Challenge

EDITx deelt de persoonsgegevens van de deelnemers (naam, voornaam, tel/gsm, email) enkel en alleen met het bedrijf Dekimo, de leden van de jury en eventuele overheidsinstanties in België als die erom zouden vragen (in geval van onregelmatigheden).

Dekimo, de sponsor van de Challenge, zal de gegevens gebruiken voor volgende doeleinden:

  • Om alle deelnemers te informeren over de resultaten van de Challenge
  • Om de best gerangschikte deelnemers te contacteren voor de finale
  • Om de deelnemers te contacteren voor mogelijke stage- of jobaanbiedingen

Dekimo is een bekende dienstverlener rond elektronica en software, vooral actief in België en Nederland. Het telt meer dan 275 ingenieurs, die werken in eigen designhuizen voor elektronica en software, of die als consultant werken bij klanten (Dekimo Experts). Het heeft een PCB Layout service, een prototyping service, een PCB productie-faciliteit, en een volledig uitgerust testlab (EMC, LVD, CE,...). Kortom, Dekimo dekt het hele proces af om slimme oplossingen te bouwen met elektronica en software. De klanten komen uit alle mogelijke industriële sectoren: netwerken & telecom, transport (land, water, lucht, ruimte), gezondheidszorg, (e)banking, beveiliging, defensie, domotica, audio/video, consumentenelektronica, en professionele elektronica.

Voor meer informatie over Dekimo, zie www.dekimo.com.

Kwalificatie en diskwalificatie

Het is niet onze bedoeling om deelnemers te diskwalificeren, maar jammer genoeg zal dat gebeuren als er problemen vastgesteld worden met volgende regels of gedrag:

  • Deelnemers moeten ouder zijn dan 18, en in België wonen om aan de finale te kunnen deelnemen en prijzen te winnen
  • Maximum 1 registratie per deelnemer (met ook maar één profiel per deelnemer)
  • Je kan enkel in eigen naam deelnemen en niet voor iemand anders
  • Persoonsgegevens kunnen gecontroleerd worden via verschillende bronnen. De gegevens moeten correct zijn, en valse of onjuiste informatie leidt onherroepelijk tot uitsluiting uit de wedstrijd en teruggave van prijzen (indien van toepassing).
  • Gevoelige informatie, vragen, antwoorden, enz. van de Challenge verspreiden of publiek maken, of delen (direct of indirect) met andere deelnemers voor de Challenge gesloten is
  • Pogingen om de website schade toe te brengen of acties ondernemen die een negatieve invloed kunnen hebben op het normale verloop en de procedures van de Challenge. Dergelijk gedrag kan ook beschouwd worden als een wetsovertreding, en de organisatoren hebben het recht om gerechtelijke procedures op te starten en schadevergoeding te eisen in de rechtbank.
  • Acties ondernemen om de copyrights en IP te schenden die eigendom zijn van de auteurs van de vragen, de juryleden en de EDITx community van IT onderwijs-actoren

Calcul des scores et Jokers:

Vous avez 15 minutes pour répondre correctement à autant de questions que possible (maximum 18). Les questions sont à choix multiples (jamais plus de 4 choix possibles) avec seulement une bonne réponse.

Le test en ligne contient un maximum de 18 questions de 3 niveaux de difficulté (faible, moyen et élevé) qui sont associés à un score de 1, 2 ou 3 points respectivement en cas de réponse correcte.

  • 7 questions faciles, 1 point
  • 7 questions moyennes, 2 points
  • 4 questions difficiles, 3 points

Une mauvaise réponse entraîne un score de -1 (quel que soit le niveau de difficulté de la question). Lorsque vous passez une question, aucun point n’est gagné ou perdu. Le score total est l’addition des scores individuels aux questions auxquelles vous avez répondu dans le temps imparti de 15 minutes.

Le concours permet l’utilisation de trois ‘jokers’:

  • "Double mes chances", qui élimine la moitié des réponses possibles à une question,
  • "Appel aux Challengers", qui affiche le pourcentage de challengers ayant choisi chaque réponse possible, et
  • "Question bonus /Appel à un ami", avec lequel le challenger envoit une question bonus (après les 15 minutes imparties) à un ami qui pourra y répondre durant les 6 semaines du Challenge. L’ami donne sa réponse et le score est adapté en fonction.

Resultats, Confidentialité des données & Partage d’information

Votre score détaillé et votre classement seront publiés sur votre userboard à la fin du challenge, ceci afin d’éviter que les questions/réponses ne soient partagées entre les joueurs pendant le challenge.

Le Challenge se déroule sur la plateforme sécurisée gérée par EDITx. Les données personnelles des participants suivantes sont collectées par EDITx: prénom, nom, adresse, date de naissance, email, numéro de téléphone et profil LinkedIn (si présent). Ces données sont utilisées pour les finalités suivantes :

  • Contrôler le déroulement correct de la compétition (évaluer si tout se déroule selon les règles)
  • Analyser et optimiser EDITx
  • Etablir le Statboard & Leaderboard à la fin du Challenge

EDITx partage les informations personnelles (nom, prénom, GSM et email) des participants avec la société Dekimo et les membres du jury uniquement ainsi que, à leur demande, avec toute agence ou autorité gouvernementale en Belgique (en cas d’irrégularité).

Dekimo, le sponsor du Challenge, utilisera ces informations pour les finalités suivantes :

  • Contacter tous les participants pour partager les résultats du Challenge
  • Contacter les meilleurs participants pour les inviter à la finale
  • Contacter les participants à propos d’opportunités d’emploi ou de stages

Dekimo est un fournisseur bien connu de services électroniques et logiciels, principalement actif en Belgique et aux Pays-Bas. Avec plus de 275 ingénieurs, elle comprend des maisons de conception pour l'électronique et le développement de logiciels, un service de conseil (Dekimo Experts), un service de mise en page de PCB, un service de prototypage, une usine de fabrication de PCB et un testlab complet (EMC, LVD, CE, ...). En d'autres termes, Dekimo peut couvrir l'ensemble du processus de développement de solutions électroniques et logicielles. Leurs clients représentent un large éventail de secteurs: réseaux et télécoms, (aéro)spatial, automobile, soins de santé, (e)banque, sécurité, défense, domotique, appareils audio/vidéo, électronique grand public et professionnel.

Pour de plus amples informations à propos de Dekimo, veuillez visiter leur site web : www.dekimo.com.

Qualification et Disqualification

Même si nous en serions désolés, chacune des raisons évoquées ci-dessous entraînera une disqualification :

  • Les participants doivent être âgés de 18 ans minimum et doivent résider en Belgique pour pouvoir être invités à la finale et pouvoir gagner des prix.
  • Un seul enregistrement par personne est autorisé.
  • Le participant ne peut concourir qu’en son nom propre et par pour quelqu’un d’autre.
  • Les informations personnelles des participants peuvent être vérifiées via différentes sources. Ces informations personnelles doivent être correctes. Des informations incorrectes ou fausses données par un participant entraîneront la nullité de son enregistrement ou la perte de tout prix.
  • Communiquer et/ou publier tout type de données, de questions ou de solutions en lien avec le challenge, et partager directement ou indirectement cette information avec un autre participant avant que le challenge ne soit clôturé.
  • Tenter d’endommager le site web ou prendre des initiatives qui pourraient avoir un impact négatif sur le processus/procédure d'exploitation normal(e) du challenge. Par ailleurs, cela peut aussi être considéré comme une violation légale et l'Organisateur se réserve le droit d'engager une procédure légale et de demander des dommages et intérêts devant la Cour.
  • Prendre des initiatives en violation des droits d'auteur/propriété intellectuelle qui appartiennent aux auteurs des questions, aux membres du jury, et à la communauté EDITx d’éducateurs IT.
  • Avoir plus d’un profil en participant au challenge.

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